舞道ダンスシアター 公式ブログ

スポンサーサイト


Grapevine 9月

舞道のニューズレターGrapevineよりニランジャンのコラムです.


Bon Voyage!

 People come into your life and go out of your life all the time. Some you like, some you don’t, some you don’t even notice. Some stay around for years and years, and some whiz by like a gust of wind out of nowhere, then disappear. Once in awhile one of those visitors in your life leaves an impression on you. And when they exit from your life, you appreciate how much they have helped you, or changed you.

 Hisanobu is such a person. We often called him ‘mystery man’, because he never talked much; we couldn’t really get any personal information out of him. But I kind of liked that about him; he was quiet, calm, and sincere. It was his sincerity that affected me most. It made me think, “I want to be more like that.”

 He helped me teach the kids on Saturday mornings, and I saw right away that his gentleness and kindness was something I lacked. Again, I thought, “I want to be more like that.” Often he would come early to clean the studio before class. I called him ‘the angel’.

 No surprise that his wife Emily turned out to be just as kind and sweet as he was. A match made in heaven. They are now off to a new life in America. I don’t worry about them at all. This world always looks after good people.

 Bon Voyage, Hisanobu and Emily!


ボンヴォヤージュ!よい旅を!

人生には沢山の人との出会いがある.
好きな人、苦手な人、出会ったことすら気付かない人.ある人とは何年も共に過ごし、ある人は どこからともなく 風のようにやってきて、そしていなくなる.
様々な出会いの中で自分に強い印象を残していく人がいる.その人が去っていった時に、どんなに自分がその人から助けられ、影響を受けたかを知ることがある.

久暢くんはそんな人だった.
彼のことを僕たちは「ミステリーマン」と呼んでいた.なぜならいつも言葉少なで多くを語らず、彼個人についてはほとんど情報がなかったからだ.

でも僕は彼のそんなところが好きだった.もの静かで穏やかで誠実だった.僕が最も魅了されたのはその誠実さかもしれない.僕は「自分はもっとこのようになりたい.」と感じた.

彼は土曜の朝のキッズクラスを教える手伝いをしてくれた.
そこで僕は すぐさま彼の持つ優しさと親切さが自分には欠けていると感じた.
そしてまたもや僕は「 自分はもっとこのようになりたい.」と思った.
彼はよく早朝クラスが始まる前にスタジオに来て清掃をしてくれていた.
僕は彼を「天使」と呼んだ.

そんな彼の奥さん、エミリーさんが彼と同じく親切で優しい人なのは当然だとも思える.
神様が出会わせたんだね.

彼らは今アメリカでの新生活に旅立とうとしている.僕は彼らのことは全く心配していない.
世界がいい人達を放っておく訳はない.

ボンヴォヤージュ!よい旅を!久暢君、エミリーさん.

IMG_1941_convert_20120905084819.jpg


*お二人は8/30に日本を発ち無事アメリカに着きました.
さっそくアメリカのステーキ、ピッザ、サンドウィッチを食べてお腹がはち切れそう!とハッピーなメールが届いています.
更衣室には皆さんへのお礼のカードも貼ってあります.
読んでね〜


コメント

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

http://budodance.blog50.fc2.com/tb.php/287-e8191e0b

 | HOME | 

最近の記事

カテゴリー



 ©2008 BUDO DANCE THEATER


 

FC2Ad

